16 iunie 2015

Analiza pe text.

Vara...
Anotimpul asta e anonim si exuberant ca unii scriitori talentati. E un fel de imprumut pe termen scurt de fericire si nonsalanta; pentru unii, care se bucura de ea, e ca un ultim refugiu in fata unei ultime nenorociri de ploi, viscole si paduri arse.

Anul asta imi aniversez cel de-al 30-lea anonimat cu nonsalanta. Dar din nou, in mod ciudat, ma simt fericit. Uneori ma intreb unde pot inmagazina atata fericire si cum tot reusesc sa o scot dupa atatea viscole de la care imi ingheata inima tot mai mult. 
Imi place sa sofez tot mai mult si am capatatat o pasiune stranie pentru cainii care putrezesc pe marginea soselei. Privesc descompunerea fascinat si imi tin putin respiratia caci am stomacul sensibil; in semn de omagiu, circul cu geamul deschis caci nu suport aerul conditionat de nimeni si nimic si imi place sa vad circul asta de geamuri deschise mai bine. Mai nou, e la moda ca atunci cand circuli cu geamul deschis, femeile sa nu mai scoata capul pe geam ci picioarele si sa cuprinda intre ele orizonturi paralele despre care noi nu avem habar. Raman un mister pentru mine; adica un domn, ca tot ne place tuturor sa vorbim in "romgleza". 
Sa stiti ca vara ... e tot vara: cafeaua mea e amara ca de obicei, iar fata imi transpira in valuri. Cadavrele de caini si de hiene putrezesc toate la fel. Si cele de lei. 
Voua, astora de pe aici, va place sa ziceti ca e altfel ca nu stiu ce avant v-ati mai luat, nu stiu ce va mai place sau ce vi se pare chic la anul asta... Mie imi place ca sunt tot la fel si imi place ca toti sunt la fel. Nu am castigat nici mai mult nici mai putin decat ce imi lipsea; iar de pierdut am mai pierdut cateva aspecte neplacute ale existentei mele. Doar atat.
Am impresia de asemenea ca am cam ramas fara coaste... Adam desfranat ce sunt! Ati observat ca femeile sunt uneori ca hienele, le iubesti si ele iti fura cate-o coasta, nu din rautate, ci din instinct, sau in semn de recunostinta ca le iubesti. Altele pleaca cu coada intre picioare. Alea nu stiu nici sa vaneze nici sa roada. Pe unele le vezi cum se descompun pe marginea soselelor aglomerate, ca niste caini loviti de camioane.
In prima zi, iti dai seama care e caine, care e leu si care e femeie. Dupa cele 6 zile lucratoare ale viermilor (ca doar de aia sunt viermi) toate cadavrele arata la fel. Duminica, viermii se odihnesc si ei. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu