8 martie 2011

Cum se naste un logo ...

M-am apucat acum o saptamana de un proiect de insemnatate mare pentru mine. Este practic primul proiect cu un client din Craiova, Romania, care intelege ce inseamna un Corporate Identity, care vrea ceva simpatic si modern, care vrea sa iasa in evidenta si sa investeasca ceva bani intr-o identitate pentru firma lui. Este primul proiect de design la care lucrez cu un roman cum am lucrat cu toti clentii straini de pana acum. Este vorba de firma de arhitectura si proiectare DesignCenter. La noi (tragic!), inca se merge pe acelasi set de intrebari si raspunsuri:
- Ce e un logo?
- Imaginea pe care o gasesti pe Gugal cand ai nevoie sa iti pui ceva pe firma luminoasa

- Ce este o carte de vizita?
- Un carton colorat listat la imprimanta pe care iti scrii numele si numaru' de telefon pentru a-l da oamenilor.

- Ce este un pliant?
- O coala A4 pliata in 3 pe care insiram text si niste poze patrate

- Ce este designul?
- O CHESTIE NEIMPORTANTA CARE INTRA IN PRETUL TIPARULUI CAND VREM UNA DIN CELE DE MAI SUS SI NU NUMAI.

Nici la web nu stam prea bine ... Inca merg prin marele oras de bastina si vad masini pe care scrie mare "www.jaluzele.ro" sau "www.sobedeteracota.ro". Ca si la literatura, istorie, cultura etc., romanii nu stiu inca sa aiba o identitate. Suntem o tara de filozofi care merg pe principiul bancului astuia despre sex:
"Studentul: Am cu cine, am cu ce, dar unde?
Batranul: Am cu cine, am unde, dar n-am cu ce!
Filozoful: Am cu cine, am cu ce, am unde, DAR DE CE?" sau ceva de genul.
Uite ca s-a facut tarziu si am inceput sa bat campii. Sa revenim la cum se naste un logo.
Pai intai aflu ce doresc clientii. Eu am un set de intrebari in care cer informatii despre ce vor, ce culori prefera, unde vor folosi logo-ul, ce le place din ce au vazut la altii etc. Apoi imi insusesc bine informatiile si fac un folder. Apoi incep sa ma gandesc... si ma gandesc ... si ma gandesc... uneori iau o foaie de hartie si un creion inainte de a desena ceva pe PC. Alteori imi vin ideile spontan in momente neasteptate. Spre exemplu azi domnul Bogdanescu, manuitorul de multzamba, mi-o cerut un logo pentru proiectul de care vrea sa se apuce cu ZRO. Ideea mi-a venit pe loc, nickname-ul lu' Bogdanescu fiind tr3idX (trei de X):
Asta nu inseamna ca merge mereu la fel. Si peste acest logo tre' sa mai treaca putin timp pana sa il consider finalizat. Inca nu sunt impacat cu acel EVENTS.
Revenind: Dupa faza de gandire a conceptelor, se trece la transferul in format digital al ideilor. Iata conceptele realizate pentru DesignCenter:








Dupa care se discuta cu clientul, se asculta, se alege, se sugereaza, se schimba.
In cazul de fata a fost ales conceptul 2. Apoi se trece la cartile de vizita. Cam asa arata un document sursa basic pentru logo si carti de vizita. Se poate merge mai departe si se pot crea palete pentru culorile de baza ale logo-ului. In cazul de fata ne-am multumit sa alegem un rosu si un negru de tipar:


Dupa ce s-a ales si finalizat conceptul si cartile de vizita, in 70% din cazuri clientul se va razgandi si va veni cu idei noi :) In cazul de fata idei bune, pentru ca sunt foarte incantat de noile variante:

Totusi ma zgarie putin pe creier acel G din font. Cred ca voi reveni la cel pe care l-am creat initial. A, da ... fontul ala e facut manual. E una din chestiile cu care imi place sa imi "rasfat" clientii, practica ce aduce un surplus de unicitate lucrarii. Astfel la una din optiuni, sau la toate (depinde de cum e bugetul), creez font custom-made. O alta practica este sa personalizezi un font deja existent.
Si cam asa stau lucrurile, cam asa se naste un logo.
E tarziu ... mi-e somn ... nu am facebook si ma intreb ce o face cititoarea mea fidela, Leana!
Ma arunc in pat langa Cipi care sper sa nu faca ceva prin casa pana ma trezesc.
Peace, Bless, Bounce!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu